Đáp án:
`C`
Giải thích các bước giải:
Độ cứng của lò xo bằng
`Wt = 0,5kx^2`
`=> 0,18 = 0,5.k.0,03^2`
`=> k = 400` `text(N/m)`
xin hay nhất
Câu 17 khi bị nén 3cm một lò xo có thế năng đàn hồi bằng 0,18J độ cứng của lò xo bằng
A 200N/m
B 300N/m
C 400N/m
D 500N/m
Áp dụng công thức: `Wt` `=` `(1/2)k.x²` `⇒` `k` `=` `400`N/m
Câu 18. Dung dịch HCl phản ứng được với tất cả các chất trong nhóm chất nào sau đây: A. NaCl, H2O, Ca(OH)2, KOH. B. CaO, Na2CO3, Al(OH)3, S. C. Al(OH)3, Cu, S, Na2CO3. D. Zn, CaO, Al(OH)3, Na2CO3.
Thu gọn các đa thức sau rồi sắp xếp theo thứ tự giảm dần lũy thừa của biến a) 2x^6 - 2x^7 - 4 - 8x^2 - 5x - 2 - x^7 + 3x^5 + 4x^2 + 3x^7 b) 5x^4 + x^2 + 2x - 4x^5 - 5x^4 - x^2 - 2x - 5 c ) 3x^5 + x^2 - 2x - 1 - 4x^4 - x^2 - 6 - 8x^5 + 4x^4 + 5x^5 + 2x + 7 Mình sẽ đánh giá
(-15)-(-23).3+78-25-(-12) Mong mọi người giúp đỡ mình Mình đang cần gấp
ENGLISH IS CONFUSING “Good evening, everybody!” said the teacher, Donna. “Where is everybody?” That was sort of a daily joke by Donna. Usually the class started with only two or three students present, and then filled up as the minutes went by. It was summertime. Summer school was only eight weeks long. Class attendance was always smaller than during fall and spring semesters. “I don’t know, teacher. Maybe they late or no come,” said one student. “Maybe watching TV football tonight.” “Is there a soccer game tonight? It seems like there’s a soccer game every night. Oh, well. Let’s get started, okay? We’re on page 36 in the workbook. Tonight we’re studying participles as adjectives. Students are always confused when they learn about the present and past participles, so we will practice this a lot. Tonight, we’re just going to practice the present participle. “The present participle tells us what emotion or feeling the subject is causing. For example, ‘Grammar is boring’ means that the subject – grammar – causes an emotion of boredom. If we say, ‘The movie is interesting,’ we are saying that the movie causes a feeling of interest. If we say, ‘The roller coaster is exciting,’ we are saying that the roller coaster causes a feeling of excitement. Any questions so far? Am I confusing you? Is everyone confused?” The classroom was quiet. Donna looked at blank faces. They were confused. She knew this would take a while. But eventually, the faster students would grasp it, and then they would help the slower students. By the end of the evening, most of the class would feel comfortable using the present participle. Donna erased the board and put some new examples on it. She loved guiding her students through difficult topics like this one. She always felt a little bit thrilled when the look of understanding came to their faces. 1. What was Donna’s daily joke? 2. How many students were usually present when class started? 3. Which season was it? 4. How long did summer school last? 5. What was always smaller in the summer? 6. What were some absent students doing, perhaps? 7. What was tonight’s subject?
Sau một thời gian chăm sóc từ năm ngoái thì bây h nó đã nở r, mỗi tội là k thơm lắm Có nhà ai thích trồng hoa như nha tui k Vẽ đậu mầm cầm một cành hoa vẻ mặt vui sướng nha
phân tích bài thơ Bình Ngô đại cáo của Nguyễn Trãi ( yêu cầu bắt buộc: chụp ảnh màn hình, không viết trên đây) ko spam, viết quá ngắn
Các bạn vẽ hộ mình sơ đồ phân tích tác phẩm Vợ nhặt của Kim Lân với.
Cảm nghĩ của em khi văn bản không có trạng ngữ?
Vật AB xác định( A nằm trên trục chính ) đặt trước một thấu kính hội tụ và vuông góc với trục chính của thấu kính cho ảnh thật lớn gấp 4 lần vật. Nếu đưa vật lại gần thấu kính thêm 4cm cũng như gần thêm 6cm sẽ cho ảnh có cùng độ lớn. dùng công thức thấu kính hãy tính k/c ban đầu của vật so với thấu kình và tiêu cự của thấu kính đó
Câu 4 (1 điểm): Cho hàm số f(x) xác định với mọi x . Biết rằng với mọi x ta đều có: f(x) + x.f(-x) = x + 1. Tính f(2)?
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến