Exercise 6: Combine each pair of sentences using a suitable compound word. 1. John went to the show. He forgot his wallet. 2. The team will play together. They will lose the game. 3. The class is quiet during the test. They will not pass. 4. We looked everywhere for my brother. We could not find him. 5. Kerry went to the woods. She went hunting. 6. John loves to watch the movie Transformers. He loves to eat popcorn. 7. One of the greatest sports is tennis. Tennis is not watched very much on television. 8. The dog must eat dinner on time. He will be hungry. 9. David likes to play baseball. He loves to play soccer too. 10. Amanda needs to study harder. She will not graduate this year. Exercise 7: Complete the sentences with conjunction: and, or, but, so. 1. We needed some food for the week, .................. we went to the supermarket. 2. Alan invested a lot of money in the business, .................. the business went bankrupt. 3. Doug didn’t understand the homework assignment, .................. he asked the teacher for help. 4. Susan thinks she should stay home and relax, .................. she should go on vacation. 5. The doctors looked at the x-rays, .................. they decided to operate on the patient. 6. Tom asked his teacher for help, .................. he asked his parents. 7. Jack flew to London to visit his Uncle, .................. to visit the National Museum. 8. It is sunny, .................. it is very cold. 9. Henry studied very hard for the test, .................. passed with high marks. 10. I would like to play tennis today, .................. I would like to play golf. Exercise 8: Match each clause in column A with a clause in column B then match those pairs with suitable compound words. No. A Opt. B 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. You can look at the clothes in the shop windows. I was tired, Mrs. Taylor is tall Learning geography is difficult It is raining heavily outside, The exercises are quite difficult, I don’t know whether to turn left, Do you want to sit next to Nam No one likes classmates who are lazy You didn’t win the prize, A. B. C. D. E. F. G. H. I. J. so I went home early. so we’d better postpone ourpicnic. and Lan? but I’m doing quite well. and slim. so better luck next time. or you can’t go in and buy them. or right to reach thedepartment store. but interesting. and mean. 1 – 2 – 3 – 4. – 5 – 6 – 7 – 8 – 9 – 10 – Exercise 9: Insert the given words in right positions and rewrite the correct sentence. (You can use “,”if necessary). 1. To make this hand-cut flower, you need paper scissors. and 2. Shall we play tennis watch TV? or 3. l will have an exam next week, I haven’t learned anything but 4. I have to work overtime I can’t feed the dog on time. so 5. We knocked at the door, no one answered. but 6. The weather is hot in summer, we wear light clothes. so 7. My father is a doctor my mother is a shop assistant. and 8. I have a toothache I must see a dentist as early as I can. so 9. I love collecting stamps dolls. and 10. The TV is on, nobody is there watching. but HELP ME! PLEASE. CAN YOU DO IT EARLY =(((

Các câu hỏi liên quan

CÁC BN ƠI GIÚP MÌNH VỚI MHINGF HỨA SẼ CHO VOTE 5 SAO CHO NHỮNG BẠN TRẢ LỜI BÀI ÔN TẬP VỀ HÌNH HỌC Bài 1: Cho I chuyển động trên đoạn AB. Trên cùng nửa mp bờ AB vẽ các hình vuông AICD; BIEF. Gọi O, O' lần lượt là tâm của 2 hình vuông. K là giao điểm của AC và BE. a. tứ giác OKO'I là hình gì? b. Trung điểm M của OO' di chuyển trên đường nào? c. Xác định vị trí của I để OKO'I là hình vuông Bài 2 .Cho góc vuông xOy cố định. Hai điểm A:B cố định trên Ox; điểm C chuyển động trên Oy. Đườg vuông góc với CA tại A và Đườg vuông góc với CB tại B cắt nhau tại M. Các điểm M chạy trên đườg nào? Bài 3. Cho góc xOy # 180 độ, A thuộc Ox, A cố định, A # O, B bất kì thuộc Oy. Gọi G là trọg tâm của tam giác AOB khi B chạy trên Oy thì G chạy trên đường nào Bài 4. Cho tam giác ABC cân tại A, có cạnh góc vuông bằng a. Một hình chữ nhật AEMF thay đổi có E thuộc AB, F thuộc Ac và có chu vi luôn = 2a a. Điểm M di chuyển trên đườg nào b. Từ M vẽ MN vuôg góc vs EF ( N thuộc EF) C/m MN luôn đi qua 1 điểm cố định Bài 5 : Cho hình thang ABCD (BC // AD và BC < AD). Gọi M, N là hai điểm lần lượt trên hai cạnh AB và BC sao cho . Đường thẳng MN cắt AC và BD tương ứng ở E và F. Chứng minh EM = FN. Bài 6 : Qua trọng tâm G của tam giác ABC, kẻ đường thẳng song song với AC, cắt AB và BC lần lượt ở D và E. Tính độ dài đoạn DE, biết AD + EC = 16cm, chu vi tam giác ABC = 75cm. Bài 7 : Cho hình thang ABCD (AB // CD) có AB = 14cm, CD = 35cm, AD = 17,5cm. Trên cạnh AD lấy điểm E sao cho DE = 5cm. Qua E vẽ đường thẳng song song với AB cắt BC ở F. Tính độ dài đoạn EF. Bài 8: Cho tam giác cân ABC (CA = CB), đường cao BD. Trên các cạnh BA, BC lấy tương ứng hai điểm E và F sao cho BE = BF = BD. Qua E kẻ đường thẳng song song với AC cắt BC ở N, cắt BD ở K. Qua F kẻ đường thẳng song song với AC cắt AB ở M, cắt BD ở I. Tính độ dài các cạnh AB, BC nếu biết EM = 9cm, FN = 12cm và IK = 6cm. Bài 9: Cho hình thang ABCD (AB // CD), M là trung điểm của cạnh CD. Gọi I là giao điểm của AM và BD, K là giao điểm của BM và AC. a) Chứng minh rằng IK // AB; b) Đường thẳng IK cắt AD và BC theo thứ tự ở E và F. Chứng minh rằng EI = IK = KF. Bài 10: Cho hình bình hành ABCD. Gọi G là một điểm trên cạnh CD, K là một điểm trên cạnh CB sao cho và . Gọi giao điểm của BD với AG và AK lần lượt là E và F. Tính độ dài các đoạn DE, EF, FB nếu biết BD = 24cm.