(x+y-z)(x-y+z) ≤ x²
<=> [x+ (y-z)][x- (y-z)] -x ² ≤ 0
<=> x²- (y-z)²- x² ≤ 0
<=> -(y-z)² ≤ 0 (luôn đúng)
=> (x+y-z)(x-y+z) ≤ x²
Đáp án:
CHÚC BẠN HỌC TỐT!!!
Giải thích các bước giải:
Mình sửa đề lại thành $(x+y-z)(x-y+z)\leq x^2$ nha.
$(x+y-z)(x-y+z)$
$=x^2-xy+xz+xy-y^2+yz-xz+yz-z^2$
$=x^2+2yz-y^2-z^2$
$=x^2-(y^2-2yz+z^2)$
$=x^2-(y-z)^2$
Vì $-(y-z)^2\leq0⇒x^2-(y-z)^2\leq x^2$
$\frac{x}{-2}$ = $\frac{y}{-3}$ và 4x-3y=9 2x=3y và x+y=10
Tính gtln của C=x^2+2y^2+2xy-2y D=2x-2-3x E=7-x^2-y^2-2(x+y)
1. Chuyển các lời dẫn trực tiếp sang gián tiếp a) Anh ấy dặn lại chúng tôi:"ngày mai tôi đi công tác vắng, các em ở nhà nhớ chăm lo bản thân, giữ gìn sức khỏe." b) Thầy giáo dặn cả lớp mình:"Sắp đến kì thi hết cấp, các em cần chăm học hơn nữa." c) Chúng tôi chào bà:"Chúng cháu chào bà, chúng cháu đi học ạ" 2.Chuyển các lời dẫn gián tiếp sang trực tiếp : a) Cô hiệu trưởng nhắc là ngày mai chúng mình mang theo sách để chuẩn bị ôn thi học kì b) Bố tôi nói bố tôi luôn mong muốn chúng tôi học giỏi để trở thành những công dân có ích cho đất nước. 3. Vì sao thuật ngữ "virus" trong y học và từ ngữ "virus" trong tin học lại biểu thị các khái niệm khác nhau
Cho tam giác abc cân tại a m là trung điểm của ab và n là trung điểm của ac chứng tam giác amn cân chứng minh tứ giác bmnc là hình thang
Phân tích các đa thức sau thành nhân tử bằng phương pháp dùng hằng đẳng thức a + b tất cả mũ 3 trừ c mũ 3 X mũ 3 trừ y - 1 mũ 3 X mũ 6 trừ 1 1 x mũ 6 + 1 X mũ 6 trừ y mũ 6 x mũ 12 trừ y mũ 4 1/27 + a mũ 3 1/8 x mũ 3 trừ 8 27 - 27 m + 9 m bình trừ m mũ 3
LƯU Ý: ĐÂY LÀ NGỮ VĂN 8 KO PHẢI CẤP 1, PHIỀN MẤY ANH CHỊ TỪ LỚP 7 TRỞ LÊN TRẢ LỜI viết văn tự sự kết hợp miêu tả và biểu cảm, kể về ngày đầu tiên đi học của em Copy mang, spam=bay màu
Mọi người giúp mình hai câu tính hợp lý này nhé! Câu tìm x thì làm tìm x bth thôi
lm thơ tạm biệt một người bạn thân ... hay lên
Part 3: There is one mistake in each sentence. Underline the mistake and write the correction in the numbered boxes. (0) has been done as an example. (1.0 pt) 0.Miss Lien, that sings very well, is my English teacher. 1. I began to study English 5 years before. 2. We go to the beach at least once a week on summer. 3. I’m looking forward to see you soon. 4. The baby laughed happy as she played with her toys. Part 4: Use the words given in the box to complete the passage. There is ONE extra word that you do not need to use. (0) has been done as an example. Write your answers in the numbered boxes below. (1.0 pt) bad is damage for beautiful polluted These days it (0)________ impossible to open a newspaper without reading about the (1)________ we are doing to the environment. The earth is being threatened and the future looks (2)________. What can each of us do? We cannot clean up our (3)________ rivers and seas overnight. Nor can we stop the disappearance of plants and animals. But we can stop worsening the problem while scientists search (4)________ answers, and laws are passed in nature’s defence. Part 1: Finish each of the following sentences in such a way that it means exactly the same as the sentence printed before it. (0) has been done as an example. (1.5 pts) 0. The children like to walk in the rain. The children enjoy walking in the rain. 1. They held the 22nd SEA Games in Vietnam in 2003. The 22nd SEA Games were ______________________________________________________________________. 2. “How long have you been here, Mai?” asked Peter. Peter asked ______________________________________________________________________________________¬¬¬. 3. It’s a pity. I can’t speak English fluently. I wish _____________________________________________________________________________________________. 4. He last came back to his village in 2009. He hasn’t _________________________________________________________________________________________. 5. The journey to Australia interested the children a lot. The children felt very ___________________________________________________________________________. 6. Why don’t we go to the countryside this weekend? I suggest __________________________________________________________________________________________. Part 2: Use the words provided to make meaningful sentences. (0) has been done as an example. (0.5 pts) 0. Peter/ good student. Peter is a good student. 1. Tom/ learn/ a lot/ Vietnamese people/ since / he/ arrive/ here. _____________________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________ 2. Easter/ joyful festival/ celebrate/ many countries. _____________________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________
Exercise 1: Change the adj clause to adj phrases Exercise 2: Replace the underlined clauses by an infinitive or an infinitive phrase
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến