1. Students - 2. at home - 3. by - 4. in - 5. question - 6. school - 7. because - 8. are - 9. in libraries - 10. in
1D (line 1) - 2C (line 6) - 3A (line 7) - 4D (line 10; 11) - 5B (line 9)
Ex1
1. Students
2. At home
3. By
4. In
5. Question
6. School
7. Because
8. Are
9. In libraries
10. Ex21D
2.C
3A
4D
5B
Schools in the United States have not always had a large number of libraries. As (31)______as 1958 about half of the public schools in the United States had no libraries at all. The (32)______of public school libraries increased dramatically when the federal government passed the Elementary and Secondary Education Act of 1965, (33)______ provided funds for school districts to improve their education programs and facilities, including their libraries. (34)______, many educators claim that since the legislation was passed federal spending has not increased sufficiently to meet the rising (35)______ of new library technologies such as computer databases and Internet access. Because the federal government provides only limited funds to schools, individual school districts (36)______on funds from local property taxes to meet the vast majority of public school expenses. Therefore, the libraries of public schools tend to reflect the (37)______ capabilities of the communities in which they are located. Districts in wealthy suburbs often have fully staffed libraries (38)______ abundant resources, spacious facilities, and curricular and instructional support. In (39)______, school districts in many poor areas house their libraries in ordinary classrooms or in small rooms. The libraries in such areas are generally staffed by volunteers, who organize and (40)______ books that are often out-of-date, irrelevant, or damaged. Question 31: A. frequently B. recently C. freshly D. newly Question 32: A. digit B. amount C. number D. numeral Question 33: A. that B. who C. which D. this Question 34: A. Otherwise B. Therefore C. Consequently D. Nevertheless Question 35: A. fine B. fee C. cost D. sum Question 36: A. go B. come C. rely D. stay Question 37: A. economical B. educational C. financial D. political Question 38: A. for B. with C. on D. by Question 39: A. contrast B. converse C. contrary D. conflict Question 40: A. maintain B. obtain C. contain D. attain
cảm nhận về ông lái đò trong cuộc chiến đấu với con sông hung dữ trong đoạn “thạch trận dàn bày... Họ nghĩ thế lúc ngừng chèo”
Giúp mình với Bài 1. Cho hàm số y= -x bình phương có đồ thị (P) a, tìm k để đường thẳng (d): y=kx + k -1 cắt (P) tại 2 điểm đối xứng qua trục Oy
mik cần vội trước 10h các bạn nhanh lên nhé
vẽ chibi hay đậu mầm NL:lần này phải đẹp k đứm đó:33
tại hai điểm A và B trên 1 đường thẳng, lúc 6 giờ có 2 xe chuyển động, 1 xe đi từ A còn xe kia đi từ B theo hướng từ A ----> B với vận không đổi , nếu đi cùng 1 lúc thì 2 xe gặp nhau tại C sau 3h, nếu xe đi từ A xuất chậm hơn 10 phút so với xe đi từ B thì hai xe gặp nhau tại D. Biết AB=30km, CD=20km.Hãy tìm: a) Vận của mỗi xe. b) Thời điểm 2 xe gặp nhau tại C và tại D.
Một tấm thảm hình thoi có các đường chéo lần lượt là 4m và 3,5m được trải trên nền một căn phòng hình chữ nhật có các kích thước 6m và 4,5.Tính diện tích phần chưa được trải thảm
Giúp mình 2 bài này với ạ😢 Hứa đánh giá 5⭐ Mk cảm ơn nhiều ❤
Giúp mk phần b vs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Giúp em vs ạ, nhanh mà ngắn gọn thôi ạ
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến